Thursday, March 26, 2009

CUTI2 MALAYSIA....












































Pada hari Sabtu dan Ahad (21st & 22nd march 2009) yang baru lepas nie, aku dan hubby sempat bawak anak2 ke Malaysia jap...Nie pun kira last minit planlah...Kami ke sana pun untuk menziarahi my aunty CIK SAPAH yang tinggal di Shah Alam Selangor...Rasa2 dah lama aku tak ke sana adalah dalam 2 tahun mcmtu...Lama jugak eh...Aku pun bawak sekali Emakku kerana dia pun dah lama tak jenguk adiknya yang sorang nie...
Kami keluar dalam kul 5.30pagi dan solat Subuh di Masjid Jamek di Johor Bahru...Sarapan nasi lemak di warong tepi jalan yang berada di sana lalu kami meneruskan perjalanan non stop ke KL...Eheh adalah stop jugak gie toilet...Kekeke...

Sesampai di sana dekat kul 12tgh kami rehat dan sembang2 bersama family auntyku...Mereka merasa terkejut dengan kedatangan kami ke sana...Dalam kul 4.30ptg aku dan hubby keluar bawak anak2 gie Times Square...Mulanya kami parked kereta di MidValley Mall je terus naik komuter dan tukar ke monorail untuk ke Imbi Station...K jugaklah walaupun sesak sana-sini...Ramai betullah rakyat Malaysia nie susah betul nak bergerak rasanya...Wkakakaka...

Biasalah anak2 dah mula membebel nape turun naik train katanya, apasal tak naik kereta je terus ke tempat nak di tuju...Macam2 soalan mereka ajukan aku buat dek jelah...Tapi bila dah sampai di Times Square lain dah citernya pulak!!! Kami hanya luangkan masa di sana hingga ke malam...Actually kami dah biasa ke sini beberapa kali...Its nice to be here again...

Kurang jam 9.30mlm kami pun pulanglah menaiki teksi dari TS to MidValley kena RM11.00 ok jugaklah tu tak payah kami merendah keadaan yang sesak bila balik nanti rasanya...Alhamdulillah kami selamat sampai ke rumah Auntyku semula...Kami had a gud rest that nite...:)

Keesokkan harinya aku sekeluarga awal2 jam 9pagi dah bersiap untuk berangkat pulang ke Singapura...Kami singgah jap di Pasar Tani MEGA di Damansara, di mana Auntyku jualan makanan di sana setiap pagi hari Ahad...Auntyku jual Mee Rebus, Mee Siam dan Lontong...All Singapore Style...Hehehe...Kebetulan time tu ada seorang pengacara tv3 rancangan 360 si Mazizul (kalau tk silaplah namanya) hehehe telah datang dan beli makanan di gerai Auntyku...Sempat jugak aku tangkap ( bahasa malaysia) gambar dengan dia...Kekeke
Seterusnya aku dan family meneruskan perjalanan kami...Singgah Melaka sekejap dan sampai Singapore kul 5.30ptg...(Tu pun kat custom check dah jammed packed sesak!)...Syukur kami semua selamat sampai di rumah...Walaupun kami pergi ke Malaysia hanya sekejap tapi rasa happy sangat2 dapat jumpa my Aunty sekeluarga...Insyaallah kami akan naik KL again tapi bila yeee??? Biar aku fikirkan dulu...
hanya aku cintaunggu...

3 comments:

Baby Darling said...

sepuluh kali aku ke times sq 1000 kali mati idup balik pun tak kan aku naik tuh roller coaster hehhehe...

CintaUnggu... said...

aduhhh baby akak dah naik sekali jelah tu pun hubby yang suruh try...masyaallah jantung macam nk tercabut rasa macam nak tercampak ke bawah g2...wkakaka

jaketbiru said...

your man golfing ek unggu???..
pakai cap golf tu...
handicap dia berapa ek??