Friday, October 16, 2009

EXAMINATION FEVER...




Diam tak diam dah masuk penggal akhir anak2 di sekolah untuk tahun nie...Macam biasalah pada bulan October sure semua pelajar2 sibuk mengulang kaji pelajaran untuk menduduki peperiksaan akhir tahun yang akan tiba nanti...Sana sini Ibu Bapa jugak sibuk menolong anak2 mereka dengan pelajaran2 mereka...Mmmmm termasuklah aku jugak...Hehehe

Walaupun anak2 aku masih di darjah 2 dan 4 namun aku terpaksa memantau pelajaran mereka...Yelah anak2 nie tak semuanya sama ada yang tak payah di suruh belajar tahu apa nak buat...Ada pulak tu kita yang mesti paksa mereka belajar kalau tidak tak bergeraklah dia orang nie...

Untuk anak2 aku pula aku akan membantu mereka mana yang terdaya...Kerana anak2 nie kita tak harus berkeras sangat takut nanti mereka tak mau belajar...So kita hanya perlu beri mereka sedikit kata perangsang dan bantulah mana2 yang patut...Untuk si Asyraaf aku tak berapa risau sangat tapi si Kakak tu Arin dia nie ada problems sikit...Maklumlah next year dah nak masuk darjah 5 important beb!

Apa2 pun aku akan terus berdoa semoga mereka akan melalui peperiksaan mereka nanti dengan tabah...Semoga mereka membuat yang terbaik untuk diri mereka sendiri...InsyaAllah...So next week one week holidays aku dah sibuklah sikit nak monitor ulangkaji pelajaran mereka for the coming examnitaion on 29th October - 4th November 2009 nanti...
PS - Untuk semua yang mempunya anak2 yang bakal menduduki peperiksaan akhir tahun nie ALL THE BEST...:)

hanya aku cintaunggu...




2 comments:

Baby Darling said...

my exam will be in dec...belum exam dah fever huhuhuhu..start of pening kepala nxt yr when anak dah start primary 1. anyway wish ur anak2 all the best from me!

CintaUnggu... said...

eheh bb nak ambil paper exam jugak dec nnt? wah! sure pecah jugakkan kepala 2? Heheheh anyway tq 4 the wishes sis...:)