Tuesday, October 27, 2009

AKRAM DAN RAGAMNYA....




Haaa untuk n3 kali nie aku nak cakap pasal anak kecilku si MUHAMMAD AKRAM ...Yelah memandangkan usianya dah pun masuk setahun sure adalah citer sikitkan!

Mula2 sekali aku nak citer pasal perkembangannya...Seperti bayi2 yang lainnya aku dapati Akram nie membesar dengan penuh kemesraan...Maklumlah di kelilingi dengan insan2 yang amat menyayangi dirinya...Biasalah waktu2 macam nie semuanya geram bila memandangnya...:)

Apa yang dapat aku lihat Akram tidak seperti Kakak dan Abang2nya...Ini adalah kerana waktu aku melahirkan anak2ku yang terdahulu semuanya minum susu badan selama 5bulan paling lama...Tapi tidak pada Akram dia hingga sekarang masih lagi minum susu badan ONLY! No botol2 susu n no milk powder! 2lah kelebihannya...(Kesian kat hubby sejak ada Akram puting Ibu dah jadi permenant kat dia)...Wkakakaka

Ok bab yang aku tak suka bila baby started jatuh...Kalau pertama kali jatuh sure ada followed up bertalu2 pulak tu bukan 2 tapi tak terkira...Si Akram pulak pertama kali dia jatuh makan dahi kirinya sampai benjol bleh nampak tanda hingga sekarang nie...Yang hairan tu bila dia jatuh lagi sekali sure kena tempat yang sama...Pendek kata dahi dia 2 dah macam......entahlah engkau orang bayangkanlah!

Yang paling best kat Akram nie dia makan tak ada pantang semua dia sebat! Jadi senang sikitlah aku nak kasi dia nie makan...Apa yang aku makan dia pun makan no problems...Fast food bleh, nasi campur bleh, ayam chopsteak bleh dan banyak lagilah...Hanya satu dia tak bleh makan CHOCOLATE especially NUTELLA yang sapu dekat roti tu kalau makan terus satu badan dan muka keluar bintik2 merah banyak pulak tu....Dangerrrrrr!!!

Well ketika usianya masuk setahun 2 minggu ketika kita meraikan Hari Raya AidilFitri kemarin, Akram dah mula pandai berjalan...Syiokkk bila tengok dia dah berjalan nie...Apa lagi carilah kasut yang gerek2 untuk dia nie...Aku belikan Adidas, Converse dan Clark...Suka dia jalan....:)

Ok gigi pun dah tumbuh 4 atas depan dan 2 depan bawah...Kalau gigit jari kita bleh tahan jugak sakitnya...(Lagi2 kalau dia sengaja gigit puting Ibu masyaallah terpekik aku di buatnya)...Anak2...

Klah aku nak stop dulu nak tengok anak2 ulangkaji pelajaran lagi nie...K c u all again...Have a gud time...:)

hanya aku cintaunggu...




3 comments:

jaketbiru said...

... petua orang tua.. lepas anak tu jatuh atau terantuk (terhantuk).. bagi anak tersebut minum air masak..

... lagi satu untuk mengelak anak menagis selepas jatuh.. mak/ayahnya jangan kelam kabut.. jangan terus menjerit dan meluru kepada anak.. buat-buat tak tahu jer atau pura-pura tak nampak... lepas tu baru gi tengok..

CintaUnggu... said...

Tq abg nide tapi unggu sampai anak dh 4 pun nie kalau dia org jatuh sure kalang kabuts...agaknya 2lah yg membuat mereka lagi nangis sekuat2nyakan??? hehehe

Mama Vogue said...

BETUL APA YG NIDE CKP TUH M IA. MAK MAMA PUN ADA BAGITAU GITU. BESTNYA YA MIA AQRAM DAH BSR. SUKA MAMA TGOK. JELESPUN ADA TAU