Friday, December 5, 2008

MASA BERSAMA2...

Mmmmm apa citer hari nie ye? Well pagi ini apabila bangun dari tidor si Afiq katakan padaku yang ia ingin keluar jalan2...Nak tahu macamne dia cakap?...Mcmnielah..."Ibu Abang Afiq nak jalan2 gie tempat shopping2". (Istilah shopping tu bagi dia tempat shopping centrelah tempat yang cantik bleh shopping beli baranglah for sure!...Mmmm pandai betullah budak nie....:)


Aku pun fikirlah nak ke mana ye, maklumlah adakalanya otak nie buntu sampai tak tahu nak jalan ke mana...Fikir punya fikir aku decided keluar ke Marina Square atau Raffles Place jelah...Bukan apa senang bila naik mrt(train) tak perlulah tukar2 just straight to the destination...Lagi pun tak mau Afiq nanti bosan bila naik train jauh2 sangat! So all set n confirm...Here we come...


Biasalah bila berada di luar ramai betul manusia sesak di buatnya...Apalagi dengan musim sekolah mcmnie sana sini penuh...Sesampai kami di City Hall MRT Interchange jam sudah jam 3petang...Jgn tak tahu kluar rumah je nak dekat kul 2tgh tadi...Hehehe...Kami terus jalan ke Marina Square dulu walaupun tempat yang kami turun tu dekat dengan Raffles Place...


Rasanya tidak sia2 aku membawa Afiq ke sana...Kerana tepat jam 4ptg nanti akan di adakan SESAME STREET SHOW...Ingat tak pada siri Sesame Street yang popular di kalangan anak2 dari kecil hingga dewasa tu...Selalu mengajar kita menyanyi dengan setiap apa yang di ajar seperti ABC...Mmmm pasti ingatkan? Ada watak ELMO yang warna merah tu...Ada MONSTER COOKIES yang warna biru...Yang paling tak bleh lupa bila nonton Sesame Street mesti kita akan ingat pada burung yang bewarna kuning yang tinggi dan mempunya mulut yang panjang ke depan tu!!! Apa yaaaaa....Sapa lagi kalau bukan BIG BIRD!!!


Wah! Ramai jugak yang dah mula beratur awal2 untuk menyaksikan show tu nanti...Aku apalagi cepat2 bawa Afiq pergi makan dahulu...Kami makan di Burger King...Wow! Nice burger we loved it!!! Makan2 jangan lupa tengok jam dah kul brapa...Back to the front centre hall orang dah mula berjalan masuk ke kawasan yang di khaskan untuk menyaksikan pertunjukkan itu nanti...Kami pun cepat2 joined the q...Alhamdulillah kami dapat duduk di tepi tapi still can see the show clearly...


Show Time...We sing, dance n have a great time there...Aku ada jugak snap a few pictures from my handphone je...Afiq dont really followed much dia hanya diam sambil melihat kerenah2 Sesame Street Cast performed...Ada waktu dia senyum dan ikut2 sikit2...So cutelah my boy nie malu2 kucing...Tapi sebenarnya ganazz dia nie tau...Kalau nak tahu selalu dia buli Abangnya si Asyraaf tu...Mmmm


After show aku bawa dia jalan2 dan sasarannya kena, dia ajak masuk kedai Action City...Toyslah apa lagikan...Dia minta belikan GLOW DNA TWISTED PUZZLE (dari Glow DNA Tangle Brand)...Its good for kids iq actually...Cantik pulak aku tengok bendanya warna-warni...Bolehlah S$10 dollar je...Its also stated on its box..."Why are they different under : Day Glow, Night Glow n Black Light??? Berputar jugak otak aku jap fikirkannya...Mmmmm...Nanti aku cari jawapannyalah!!! Sementara tu blehlah sapa2 jengok laman webnya kalau sudilah...www.tangletoys.com


Setelah itu kita continued jalan2 di Raffles Place pulak...Badan aku dah mula rasa letih maklumlah aku dukung Baby Akram all the way...Rasa lengoh dan penat jugaklah tangan nie di buatnya...Apa bleh buatkan, bukan tak mau beli kereta stroller baby dulu...Dah survey semuanya mahal2 sekarang nie...Dah macam kereta betul mahal semua costnya...Hehehehe...:) We just walk for a while dan pulang terus...Time nie lagi dasyat jammed packed ramai orang2 di Mrt Station...What to do??? Naik jelah....


Sampai di rumah jam 7.30mlm Afiq nonton citer BONG jap di saluran SURIA...Jangan marah ha promote saluran di Singapore nie...Tapi sesungguhnya aku lebih kerap nonton channel di Malaysia dari tempatku sendiri...:) Biasalah tu...After washed up everythings dan tidokan Akram, aku have my own time...So lovely...Afiq terus goal kul 9mlm...Kepenatanlah tuuuu...Anyway i really had a wonderful time with my sons today...Masa bersamanya sungguh indah sekali...Terimakasih ya ALLAH atas segalanya...Amin...


hanya aku cintaunggu...






















No comments: