Monday, December 8, 2008

HARI RAYA AIDILADHA...

Hari ini hari raya....HARI RAYA AIDILADHA...Takpun selalunya orang akan sebut HARI RAYA KORBAN...Yang pasti apa pun jua panggilannya, kita semua harus tahu makna di sebalik hari yang bersejarah ini...Mmmmm nak ke aku huraikan di sini maknanya??? Tak perlulah yeeee!!!

Pagi ini hujan turun dengan lebatnya...Aku dan keluarga bersiap as usual...Cuma bezanya raya kali ini kami akan beraya ramai2 (NAYAN FAMILY GATHERING) keluarga sebelah my mumlah di rumah sepupuku TYNIE & suaminya SYAWAL yang tinggal di PARKVIEW PAVILION CONDO BUKIT BATOK...Its so lovely...

Sesampai di sana ramai saudara-maraku yang lain telah pun tiba...Sebenarnya ini bukan kali pertama family kami buat gathering macam nie...Dah selalu pada Hari Raya AidilFitri pada tahun lalu, vacation short trip to Malacca, picnic at SENTOSA dan banyak lagilah actually...Its really fun...Bila kami dah beramai2 apalagi kecohlah!...Maklumlah family besar katakan...Dari Pakcik, Makcik, Sepupu, Dua Pupus dan yang kecil2 semua happening gileerr!!! Syiokkkkk...:)

Kalau buat gathering macam nie KAK YUS (Kakak saudaraku) yang supply makanan...Cakap je nak order apa sure she make it...Ialah kan dia nie tukang masak pengantin katakan so sure menjadilah...Klah kalau aku nak citer panjang sangat tapi apa nak aku katakan perayaan HARI RAYA AIDILADHA hari nie sungguh seronok sekali...Oh ya aku dan hubby menang lucky draw jugak!!!...

Akhirnya petang kami pun bersurai semuanya...Aku pulang di hantar oleh Abangku menaiki vannya...Apalagi kesukaanlah anak2ku bila dapat naik van Mamannya...Mmmm...Sampai rumah kami pun rehattttttt...Penatttttt...

hanya aku cintaunggu...

No comments: